pennysponnys

Alla inlägg den 26 juni 2013

Av Penny Sandell - 26 juni 2013 23:43





Lilla Fögur på 1 år   Henne tar man gärna med sig hem!   

 


Mosters häst Ouske och Dimmalim står och myser   

     

Av Penny Sandell - 26 juni 2013 23:23

Är så glad över att vara nere i Danmark en sväng och hälsa lite på hästarna innan det är dags för resan hem till Sverige. Glama visade sig vara den fula ankungen som blev en vacker svan! En härligt mörk, kopparröd färg tillsammans med en punkarman som bara blir ljusare och ljusare...Hon kommer vara så läcker som fullvuxen! 


Kolla min fina tjej!

 

 Min kusin följde med mig ut till hästarna idag och vi tänkte ta ut Glama för att rida lite. Det gick väl sådär   Lite rep som tappades i marken, lite stegring och lite snurrande...Ja men vad kan man förvänta sig av en stackars tonåring som inte har den blekaste aning om vad hon förväntas göra. Dömmer henne verkligen inte. Och det med att stegra sig var absolut inte för att hon var dum eller något. Hon blev bara totalförvirrad där en stund och visste varken ut eller in. Är däremot imponerad av hennes balans (och lite min egen också). Inte illa att kunna gå upp på bakben med en hyffsat tung ryttare, ståendes snett i uppförslutning utan att tappa balansen, när man är fyra år och inte så mycket riden.

 Det blir skönt för oss när vi har kommit hem och man kan få pilla lite med henne i lugn och ro och vi får lära känna varandra. Blir ju lite mer känslan av att hon är min då och man kan få träna lite så som man själv tycker känns bäst    


Presentation


Jag heter Penny och detta är min blogg om mig själv, min häst Gláma från Disavang och min stora dröm om att få göra en skillnad. Det är en dagbok där ni kan få följa mig och Gláma på vår resa!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards