pennysponnys

Alla inlägg under maj 2013

Av Penny Sandell - 11 maj 2013 11:52

Äntligen börjar sommaren närma sig! Snart tar jag studeten och flyttar hemifrån och jag tar med mig hästarna.   Det ska bli så spännande. Har ju inte uppdaterat bloggen på evigheter, men det har hänt en hel del här. 

 Jag ska köpa min allra första unghäst!!! Hon heter Glama fra Disavang och är ett islandssto på 4 år. En riktigt häftig häst med skin på näsan och som ger dom andra hästarna en rejäl omgång om dom inte sköter sig. Den attityden kommer hon att ha nytta av, med tanke på att Tösen är en riktig översittare. Men det ska nog gå bra! 

 Här har vi den lilla sötnosen :) 


 


Det var så roligt när jag verkligen träffade henne. Tanken var från början att jag skulle köpa Dimmalim fra Disavang, men så undrade min moster om inte jag skulle testa att ta ut Glama också.

 Jag gick in i hagen igen och den första hästen jag möter är just Glama. Hon tittade på mig med sina stora ögon och manen stod åt alla håll och kanter. Så kom hon fram till mig, tittade på repgrimman som jag höll i min hand och stoppade själv i huvudet i den. 

 Väl utanför hagen visade hon sig vara otroligt nyfiken på alla människor, superkänslig för tryck och förstod direkt när man bad henne att flytta någon kroppsdel åt något håll. Testade att lyfta hennes ena framhov för att se om hon var med på det hela. Höll på att få hela hoven i ansiktet för att jag inte var beredd på att hon skulle reagera så snabbt! 

 Fick sedan leda henne längs med vägen och så självklart kommer det en bil som inte saktar ner. (I Danmark anser man att om du har din häst på vägen, så är den trafiksäker. PUNKT.) Fokuserade på min andning, hållning och min placering av händer för att vara säker på att jag inte sände ut fel signaler till Glama. Lustigt nog kunde inte hästen ha brytt sig mindre. Det enda som var att anmärka var att hon gick väldigt nära när man ledde henne så hon fick trampat en i hälarna ibland. Kändes dock inte som något annat än lite osäkerhet.   Ser verkligen fram emot att få hem henne! 

Presentation


Jag heter Penny och detta är min blogg om mig själv, min häst Gláma från Disavang och min stora dröm om att få göra en skillnad. Det är en dagbok där ni kan få följa mig och Gláma på vår resa!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards